Evästeasetuksesi on tallennettu.

TIEDOTE: Karkelon Sukka Oy mukana tukemassa Varsinais-Suomen Urheilugaalaa – Stipendihaku avautuu ja haaste muille yrityksille!

Karkelon Sukka Oy on solminut yhteistyösopimuksen Lounais-Suomen Liikunta ja Urheilu ry:n kanssa. Sopimus koskee vuoden 2025 Varsinais-Suomen Urheilugaalaa, joka järjestetään 25.1.2025 Turun Logomossa. Osana yhteistyötä Karkelon Sukka Oy avaa myös kaksi stipendihakua, joilla tuetaan paikallista harrastustoimintaa. Karkelon Sukka Oy haluaa olla mukana tekemässä hyvää ja haastaa samalla kaikki Lounais-Suomen yritykset tukemaan paikallista lasten ja nuorten liikuntatoimintaa.

3.10.2024

Vuoden 2025 Varsinais-Suomen Urheilugaalassa palkitaan alueen parhaita urheilijoita ja huomioidaan myös tärkeät taustavoimat, kuten vapaaehtoiset seuratyöntekijät. Gaalassa juhlistetaan niitä henkilöitä, jotka mahdollistavat lasten ja nuorten liikuntaharrastukset omalla ajallaan ja omistautumisellaan.

– Lasten ja nuorten liikunnan tukeminen on erityisen tärkeä asia. Vapaaehtoistyöllä on keskeinen rooli liikuntaharrastusten mahdollistamisessa ja syrjäytymisen ja yksinäisyyden ehkäisemisessä. Liikunta harrastukset antavat lapsille myös monia taitoja, joita elämässä tarvitsee. Muun muassa muiden huomioimista, sitkeyttä omien taitojen hiomiseen ja onnistumisen tunteita. Haluamme olla mukana kiittämässä näitä seuratyön sankareita, jotka valmentavat lapsia myös elämässä pärjäämiseen sanoo Karkelon Sukka Oy:n toimitusjohtaja Katri Söderlund.

Stipendihaku harrasteryhmille ja harrasteryhmien ohjaajille

Osana yhteistyötä Karkelon Sukka Oy avaa myös kaksi stipendihakua, joilla tuetaan paikallista harrastustoimintaa. Yritys myöntää 1 500 euron stipendin harrasteryhmälle, joka tarjoaa matalan kynnyksen liikuntaa 10–15-vuotiaille. Lisäksi Karkelon Sukka Oy jakaa 500 euron stipendin ansioituneelle vapaaehtoisohjaajalle, joka omalla ajallaan mahdollistaa lasten ja nuorten liikunnan. Hakuaika molemmille stipendeille päättyy 15. marraskuuta 2024.

Haaste muille yrityksille

Karkelon Sukka Oy haluaa olla mukana tekemässä hyvää ja haastaa samalla kaikki Lounais-Suomen yritykset tukemaan paikallista lasten ja nuorten liikuntatoimintaa. Yhteistyö ja tuki urheiluseuroille ja vapaaehtoistoimijoille ovat tärkeä tapa rakentaa hyvinvointia ja yhteisöllisyyttä alueelle. Yritys toivoo, että sen esimerkki innostaa muita yrityksiä liittymään mukaan tukemaan lasten ja nuorten liikuntaa.

– Meille on tärkeää olla mukana edistämässä liikuntaa ja hyvinvointia. Tämä yhteistyö on luonnollinen jatkumo halullemme tukea paikallisia lapsia ja nuoria. Haluamme myös rohkaista muita yrityksiä ottamaan osaa ja auttamaan omalla panoksellaan. Tällä tavoin yritys saa kohdennettua avun suoraan siihen kohtaan, jota se haluaa tukea. Ei välikäsiä, vaan suoraa avustusta esimerkiksi harrastajien tilavuokriin, välineisiin tai vaikka vähävaraisten lapsien kausimaksuihin. Tämä ei vaadi hurjia tunteja töitä tai yhtään sen enempää rahaa, kuin millä haluaa liikuntaharrastuksia tukea. Söderlund lisää.

Karkelon Sukka Oy jatkaa aktiivista rooliaan Varsinais-Suomen alueen lasten ja nuorten liikunnan tukemisessa, ja yrityksen tavoitteena on mahdollistaa liikunnan ilo kaikille.

Lisätietoja stipendien hakemisesta